2015. augusztus 25., kedd

A koronahercegnő

Kiera Cass: A koronahercegnő - Párválasztó-sorozat 4.




Kiera Cass - A koronahercegnőEadlyn hercegnő kislánykora óta hallhatta a véget nem érő történeteket arról, hogyan ismerkedett meg édesanyja az édesapjával. Húsz éve történt, hogy America Singer benevezett a Párválasztóba, és elnyerte Maxon herceg szívét, akivel azóta is boldogan éltek. Eadlyn mindig is igen romantikusnak találta szülei tündérmesébe illő történetét, habár soha eszébe nem jutott volna a nyomdokaikba lépni. Ha rajta múlik, a házasságot addig halogatja, amíg csak lehetséges.
Csakhogy egy hercegnő sosem rendelkezhet maradéktalanul az élete felett, így bármennyire hevesen tiltakozik is, Eadlyn sem kerülheti el a saját Párválasztóját.
Eadlyn egyáltalán nem számít arra, hogy saját története a szülei meséjéhez hasonlóan boldogan végződik. Amikor azonban megkezdődik a versengés, talán mégis mutatkozik arra némi esély, hogy az egyik udvarló elnyerje a szívét, felfedje az összes előtte álló lehetőséget, és ezzel azt is bebizonyítsa, hogy Eadlyn számára korántsem olyan lehetetlen rátalálni a saját boldogságára, mint azt képzelte.


Vélemény
Mesi                                                                            Eszti



Már olvastam a Párválasztó-trilógiát, és  láttam, hogy lesz folytatása is. Kíváncsi voltam, hogy jobb lesz-e  az eredeti kötetektől, de mint minden trilógia-folytatás ez sem volt valami nagy siker. Megvenni semmiképp nem venném meg, szerencsére Esztinek megvan a könyv, s kölcsönadta.



Na akkor, a történet nem volt valami eseménydús. Magát a lázongást sem érzékeltem annyira ijesztőnek, mint ahogy a könyvben az író leírta.
A szereplők, jól ki voltak dolgozva, ezzel nem is volt baj. Hanem a koronahercegnőnek magának a jelleme volt nagyon irritáló. Volt egypár pillanat amikor együtt éreztem vele, de a könyv többi 350 oldalán kedvem lett volna leordítani a fejét. A párválasztós fiúk nagyon cukik voltak (és helyesek) bár a nevüket alig bírtam megjegyezni, így párszor össze is kavartam őket. A történet eléggé kiszámítható, és van is egy tippem (egy tuti-tippem) hogy ki lesz a koronaherceg. Sajnálom, hogy America kevésszer szerepelt. Kíváncsi lettem volna rá és Maxonra az esküvő utáni éveikre. Eadlyn testvérei nagyon szimpatikusnak tűntek, de alig írtak róluk. Az összes meglepő fordulat a végén van, a könyv közepén pedig, csak a koronahercegnő nyavajgását, önbizalom-erősítő mantráit  olvashatjuk.

 Idézet:
Szerintem összekevered a kényelmet a boldogsággal.  -137. oldal



Kinek ajánlom? Aki nagyon unatkozik,  és egy kellemes nyári délutánt szeretne eltölteni.



Pontozás:
Borító:10/10- nagyon szép, ezen mindenkinek megakad a szeme. Az első fejezet után meg…
Cselekmény: 10/ 4- nagyon lassan indult be, és nem is olyan tartalmas. Igazi „limonádé” történet.
Szereplők: 10/6- Eadlynen kívül mindenki nagyon aranyos volt, csak a családját hiányoltam kicsit.
Összesen:  10/6



A Párválasztó trilógia az egyik kedvenc könyvsorozataim közé tartozik, imádtam a történetet, a hangulatát, és persze a herceget, Maxont <3
Ezért nem volt kérdés, hogy megvegyem a negyedik részt, ami America és Maxon lányának, Eadlynnek a szemszögéből íródott. De a nagy várakozás után elég érdekes volt elolvasni a sztorit..

Igazából a legnagyobb problémám a történettel az volt, hogy az egészet visszahozta az alap helyzetbe. Maga a trilógia is úgy kezdődik, hogy lázongások törnek ki, ezért megszervezik Maxon Párválasztóját, a végén happy end, majd hopp, a negyedik könyvben visszacsöppenünk ugyanabba a lázongó helyzetbe, ezért kezdődik a hercegnőnek a Párválasztó. Nos, a hercegnő. Nemtudom Miss Cass vajon direkt akart e ilyen idegesítő, nyavajgó, önző, buta és elkényeztetett karaktert, de úgy éreztem, mintha az összes rossz tulajdonságot összegyúrta volna és a hercegnőnek adta volna. Nekem nem volt olyan pillanat, hogy egyet értettem volna vele – a könyv végére már a falra másztam volna a folyamatos nyavajgásától. Ami pozitív volt, az a sok helyes, aranyos srác – a kedvencem a finn Henri, aki alig tud angolul, de olyan aranyos, hogy beugrottam volna a könyvbe, és jól megölelgettem volna ;)
A történet vége viszont olyan szinten lesokkolt, hogy mikor befejeztem, csak ültem és gondolkoztam, hogy most mi lesz. Durva függővég, nagyon durva…

Idézet : "A szerelem másra sem jó, mint arra, hogy lerombolja az ember védelmi vonalait "

"A szó fegyver. Úgyhogy másra nincs is szükséged."
257. oldal

Kinek ajánlom : aki szerette a Párválasztó trilógiát, szereti a romantikus történeteket és nem mászik falra egy folyton nyavajgó, önző és idegesítő főszereplőtől. (bírni kell idegekkel.)

Pontozás:
Borító: 10/10* - egyszerűen gyönyörű! Ha valaha kiadnák egy sztorimat könyv formájában ilyen borítót akarnék neki :D
Cselekmény: 10/5 – nemtudom.. kissé lapos, egysíkú, nem volt benne nagy izgalom, vagy lázadó támadás, egyedül a vége volt érdekes.
Szereplők: 10/4 – Eadlyn karaktere, Maxon és America hiánya, a fiúk megkülönböztethetetlensége (na ezt próbáld meg kimondani – vagy leírni) nagyon lehúzta
Összesen: 10/6

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése